Ֆրանչայզինգ
Ի՞նչ է ֆրանչայզինգը:
Ֆրանչայզինգը շարունակական գործարար համագործակցության ձև է, որի դեպքում բիզնես գործունեություն ծավալող մեկ կազմակերպություն պայմանագիր է կնքում մեկ այլ կազմակերպության հետ, ըստ որի վաճառում է ապրանքների վաճառքի կամ արտադրության և/կամ տվյալ ապրանքանիշի անունից ծառայությունների մատուցման բացառիկ իրավունք:
Ֆրանչայզին պարտավորվում է վաճառել այդ ապրանքը կամ ծառայությունը՝ նախապես որոշված օրենքներով և բիզնեսի վարման կանոններով, որը սահմանում է ֆրանչայզերը:
Ո՞վ է ֆրանչայզերը:
Ֆրանչայզերը այն կազմակերպությունն է, որը տրամադրում է իր թողարկած ապրանքների անվանումն ու ապրանքանիշերն օգտագործելու լիցենզիան, նոու-հաուն և օպերացիոն համակարգերը:
Ո՞վ է ֆրանչայզին:
Ֆրանչայզին ֆիզիկական կամ իրավաբանական անձ է, ով ֆրանչայզերից գնում է ապրանքային նշանի, նոու-հաուի և օպերացիոն համակարգերի օգտագործման իրավունքը, ինչպես նաև ստանում է վերապատրաստվելու կամ բիզնես սկսելուն աջակցելու հնարավորություն, որի դիմաց որոշ դեպքերում կարող է պահանջվել վճարումների կատարում:
Ի՞նչ է ֆրանչայզինգի պայմանագիրը:
Ֆրանչայզինգի պայմանագրով մեկ կողմը (ֆրանչայզեր) պարտավորվում է (ժամկետի նշումով կամ առանց նշումի) մյուս կողմին (ֆրանչայզի) իրավունք տրամադրել իր ձեռնարկատիրական գործունեության մեջ օգտագործելու իրավատիրոջը պատկանող բացառիկ իրավունքների համալիրը, ներառյալ` իրավատիրոջ ֆիրմային անվանման, օրենքով պահպանվող առևտրային տեղեկատվության, ինչպես նաև պայմանագրով նախատեսված բացառիկ իրավունքների այլ օբյեկտների՝ ապրանքային նշանի, և այլնի նկատմամբ իրավունքները: Ֆրանչայզին ֆրանչայզերին կարող է կատարել երեք տեսակի վճարումներ՝ մեկանգամյա կամ պարբերաբար վճարումներ ապրանքանիշը օգտագործելու իրավունքը ձեռք բերելու համար, վճարումներ՝ կապված դասընթացների, սարքավորումների կամ խորհրդատվական ծառայությունների ստացման հետ, և ռոյալթիներ՝ վաճառքից տրվող տոկոսներ: Ցանկացած վճարման չափ և տեսակ նախապես սահմանված է լինում ֆրանչայզինգային պայմանագրով:
Ի՞նչ է ֆրանշիզան:
Ֆրանչայզերի կողմից ամբողջ բիզնես համակարգի վաճառքը ֆրանչայզիին կոչվում է ֆրանշիզա: Այս գործարքը հայտնի է նաև ֆրանչայզինգային փաթեթ անվանմամբ, որն իր մեջ ներառում է ֆրանչայզերին պատկանող բիզնեսի վարման վերաբերյալ տեղեկություններ:
Որո՞նք են ֆրանչայզինգի տեսակները:
Տարբերակում
ենք ֆրանչայզինգի երեք հիմնական տեսակներ`
1. Ապրանքային ֆրանչայզինգ
Իրենից ներկայացնում է պատրաստի արտադրանքի վաճառքի ոլորտում իրականացվող ֆրանչայզինգ: Ապրանքային ֆրանչայզինգում որպես ֆրանչայզեր սովորաբար հանդես է գալիս արտադրողը, որը դիլեր-ֆրանչայզիին վաճառում է պատրաստի արտադրանք կամ կիսաֆաբրիկատ: Վերջինս իրականացնում է ֆրանչայզերի ապրանքի գնորդների հետվաճառքային սպասարկում և հրաժարվում է մրցակից ձեռնարկությունների ապրանքի վաճառքից:
2. Արտադրական ֆրանչայզինգ
Արտադրական ֆրանչայզինգի դեպքում որևէ ապրանքի պատրաստման տեխնոլոգիա ունեցող կազմակերպությունը վաճառում է այդ ապրանքի արտադրության տեխնոլոգիան և պատրաստման համար անհրաժեշտ հումքանյութերը մեկ այլ կազմակերպության:
3. Գործարարական /բիզնես-ձևաչափի/ ֆրանչայզինգ
Այս տեսակը ֆրանչայզինգի ամենատարածված ձևն է, երբ առաջատար կազմակերպությունը ֆրանչայզերի անունից լիցենզիա է տրամադրում ֆիզիկական կամ իրավաբանական անձանց՝ ապրանքների և ծառայությունների վաճառքի և սեփական ֆիրման բացելու համար:
Որո՞նք են ֆրանչայզինգի առավելությունները
Ֆրանչայզինգը առավելություններ ունի ինչպես ֆրանչայզերի, այնպես էլ ֆրանչայզիի համար:
Առավելությունները ֆրանչայզերի համար՝
- նոր շուկաներ մուտք գործելու հնարավորություն
- լրացուցիչ եկամտի ստացում ապրանքային նշանների, ֆիրմային ոճի, մտավոր սեփականության և այլ օբյեկտների իրավունքների զիջումից
- ֆինանսական ռեսուրսների տնտեսում
- կայուն եկամտի ստացում՝ ֆրանչայզիի վաճառքի ծավալների ընդլայնման նկատմամբ հետաքրքրվածության շնորհիվ
Առավելությունները ֆրանչայզիի համար՝
- ֆինանսական հաստատություններից վարկային միջոցներ ստանալը դառնում է ավելի դյուրին, քանի որ ֆրանչայզերի առկայությունը որոշ չափով նվազեցնում է վարկային ռիսկը
- ֆրանչայզերի իրականացրած մարքեթինգային հետազոտությունների և միջոցառումների շնորհիվ անընդհատ մեծանում է ֆրանչայզիի հաճախորդների շրջանակը
- ֆրանչայզին զգալի ժամանակ և ռեսուրսներ է խնայում գովազդի, մասնագետների պատրաստման, սեփական առևտրային նշանի մշակման, ապրանքների որոնման և առաքման ուղղությամբ
Որո՞նք են ֆրանչայզինգի թերությունները
Չնայած նրան, որ ֆրանչայզինգը միշտ բազմաթիվ առավելություններ է տալիս և՛ ֆրանչայզիին, և՛ ֆրանչայզերին, միևնույնն է, գոյություն ունեն նաև թերություններ:
Թերությունները ֆրանչայզերի համար՝
- ֆրանչայզին ֆրանչայզերի աշխատող չի համարվում, և դժվար է լինում վերջինիս նկատմամբ գործողությունների վերահսկումը
- սպառողների մի մասը ֆրանչայզինգային համակարգը ընկալում է որպես մեկ ցանցի կազմակերպությունների միավորում, ուստի ցանկացած վատ աշխատող ֆրանչայզինգային ձեռնարկություն կարող է ստվեր գցել ֆրանչայզինգային համակարգի վրա
Թերությունները ֆրանչայզիի համար՝
- ֆրանչայզինգային պայմանագրի կետերի խախտման արդյունքում անցանկալի հետևանքներ
- սկզբնական անհրաժեշտ մեծ գումարներ
- ֆրանչայզերը կարող է աջակցություն չցուցաբերել ընթացիկ գործերում և հետաքրքրված լինի միայն իրեն ուղղված վճարումներով
- վաճառքի խիստ կանոններ` ֆրանչայզին չի կարող այլ ապրանքներ վաճառել ֆրանչայզերի կողմից դրված սահմանափակումների պատճառով
Դասընթացի գրանցման տեղերը սպառվել են։ Կսպասենք Ձեզ մեր հաջորդ դասընթացներին։
Հաշվիչներից օգտվել կարող են միայն կայքում գրանցված իրավաբանական անձինք։
Միջոցառմանը գրանցվել կարող են միայն կայքում գրանցված իրավաբանական անձինք։
Դասընթացին գրանցվել կարող են միայն կայքում գրանցված իրավաբանական անձինք։
Ձեր հայտը դիտարկում է բանկի կողմից
Ձեր հաշիվը ջնջված է:
Դուք հաջողությամբ խմբագրեցիք Ձեր տվյալները։
Միջոցառմանը գրանցվել կարող են միայն բիզնես ակումբի անդամները։
«Գտնել գործընկեր» Էջ մուտք գործելու համար լրացրեք բաժնի համար անհրաժեշտ տվյալները։