Մարքեթինգային պլանն այն փաստաթուղթն է, որն արտացոլում է կազմակերպության անելիքները շուկայում և ցույց է տալիս, թե ինչպես է կազմակերպությունը ձգտում հասնել իր առջև դրված նպատակներին:
Մարքեթինգային պլանով ամրագրվում է կազմակերպության հաճախորդների հետ արդյունավետ և նպատակահարմար հարաբերությունների հաստատման ռազմավարությունը և ուղիները: Ի տարբերություն բիզնես-պլանի, որն իրենից ներկայացնում է առաքելությունների, նպատակների, ռազմավարությունների և ռեսուրսների բաշխման նկարագրություն՝ մարքեթինգային պլանը ընդգրկում է ավելի նեղ տիրույթ: Վերջինիս մեջ նկարագրվում է, թե կազմակերպությունը ինչպես պետք է հասնի իր ռազմավարական նպատակներին, ինչպիսի ռազմավարություններ և մարտավարություններ պետք է դրա համար մշակվեն, սպառողների ո՞ր սեգմենտի համար է այն աշխատելու և այլն: Մարքեթինգային պլանը պետք է կապակցված լինի այլ ստորաբաժանումների պլանների հետ:
Ժամանակակից մարքեթինգային պլանների կիզակետում հաճախորդն է և մրցակցային վերլուծության արդյունքները, դրանք ավելի հիմնավորված են և իրատեսական: Մարքեթինգային պլանի կազմման համար ստեղծվում են միջֆունկցիոնալ թիմեր, որպեսզի հաշվի առնվեն բոլոր ստորաբաժանումների կարծիքները: Այն կազմվում է 1 տարի ժամկետով, սակայն որոշ պլաններ կարող են ավելի երկարաժամկետ լինել:
Մարքեթինգային պլանի կազմում
1. Ամփոփ նկարագիր
Մարքեթինգային պլանը պետք է սկսվի հիմնական նպատակների և հնարավորությունների հակիրճ նկարագրությամբ: Այս բաժինը նախատեսված է թոփ-մենեջերների համար, ովքեր պետք է հաստատեն պլանը: Այս հատվածում պետք է նկարագրվեն շուկայական հնարավորությունները և պետք է տրվի շուկայի պահանջմունքների բավարարման ռազմավարության ամփոփ նկարագիրը: Այն թույլ է տալիս արագ գնահատել մարքեթինգային պլանի հիմնական դրույթները: Այս բաժինը պարունակում է մարքեթինգային և ֆինանսական նպատակները, ինչպես նաև ապասվող արդյունքները:
2. Իրավիճակի վերլուծություն:
Այս բաժնում տրվում է շուկայի նկարագիրը և գնահատվում են կազմակերպության ընթացիկ հնարավորությունները: Ներկայացվում են փաստացի տվյալներ վաճառքի ծավալների, ծախսերի, շուկայի, մրցակիցների և այլ առանձին գործոնների վերաբերյալ: Ինչպե՞ս է որոշվում շուկան, որքա՞նով է այն մեծ, որքա՞ն արագ է աճում, ինչպե՞ս է ձևավորվում ապրանքային առաջարկը, ինչպիսի՞ իրավիճակ է տիրում շուկայում և այլն: Բոլոր այդ տվյալները օգտագործվում են SWOT-վերլուծության ժամանակ:
2.1.Շուկայի նկարագիրը պետք է պարունակի շուկայի մեծությունը, պահանջմունքները, աճի տեմպը և միտումները: Նպատակային սեգմենտների նկարագիրը հիմք է հանդիսանում հետագա մարքեթինգային ռազմավարությունների ձևակերպման և գործողությունների ծրագրի մշակման համար: Շուկայական միտումները պետք է հաշվի առնվեն մարքեթինգային ռազմավարությունների մշակման ժամանակ:
2.2. SWOT-վերլուծությունը իրենից ներկայացնում է կազմակերպության ուժեղ ու թույլ կողմերի, հնարավորությունների և սպառնալիքների ուսումնասիրությունը:
1. Ուժեղ կողմերը (strenghts) կազմակերպության ներքին գործոններն են, որոնք կարող են նպաստել նպատակների իրականացմանը:
2. Թույլ կողմերը (weaknesses) կազմակերպության ներքին գործոններն են, որոնք կարող են խոչընդոտ հանդիսանալ նպատակների իրականացման համար:
3. Հնարավորությունները (opportunities) արտաքին միջավայրի գործոններն են, որոնք կարող են օգտագործվել ի նպաստ բիզնեսի:
4. Սպառնալիքները (threats) այն բարդություններն են, որոնք կարող են ի հայտ գալ անբարենպաստ միտումների և երևույթների հետևանքով և նվազեցնել շահույթը:
2.3.Մրցակցություն: Այս բաժնում նշվում են հիմնական մրցակիցները, կատարվում է մրցակիցների վերլուծություն, նկարագրվում են նրանց մրցակցային դիրքերը և ռազմավարությունները:
2.4. Ապրանքային առաջարկ: Ներառում է առաջարկվող ապրանքի հիմնական ֆունկցիաների համառոտ նկարագիրը:
2.5. Դիստրիբուցիա/Տեղաբաշխում: Ներառում է տեղաբաշխման յուրաքանչյուր ուղին, որը կազմակերպությունը օգտագործում է իր ապրանքը տեղաբաշխելու նպատակով:
2.6. Հաղորդակցություն/կոմունիկացիա: Ներառում է այն բոլոր ուղիները, որով իրականացվելու է ապրանքային/ծառայությունների առաջարկի առաջխաղացումը և հաճախորդի ներկայացումը:
3. Մարքեթինգային ռազմավարություն: Այս բաժնում սահմանվում է առաքելությունը, մարքեթինգային և ֆինանսական պլանները, գնորդների խմբերը և նրանց պահանջմունքները: Այնուհետև որոշվում է ապրանքի մրցակցային դիրքը, որի հիման վրա կազմվում է նպատակների իրականացման պլանը: Մարքեթինգային ռազմավարության մեջ պետք է հստակ սահմանված լինեն բրենդինգի ռազմավարությունը և գնորդների հանդեպ կատարվող աշխատանքի ռազմավարությունը: Մարքեթինգային և ֆինանսական նպատակները պետք է լինեն հստակ, որպեսզի կազմակերպության ղեկավարությունը կարողանա գնահատել գործընթացը և անհրաժեշտության դեպքում իրականացնել շտկող միջոցառումներ:
- 3.1. Նպատակներ: Կարևոր նպատակ է ապրանքանիշի ստեղծումը, որը լավ կընկալվի սպառողների կողմից և կունենա հստակ շուկայական դիրք: Հաջող դիրքավորում իրականացնելու և հիշվող ու տարբերվող, նորարարությունների և որակի հետ ասոցացվող ապրանքի իմիջ ստեղծելու համար, անհրաժեշտ են մեծ ներդրումներ մարքեթինգի ոլորտում: Անհրաժեշտ է գնահատել սպառողների տեղեկացվածությունը և արձագանքը: Մարքեթինգային ցանկացած ռազմավարություն սկսվում է սեգմենտավորումից, թիրախային սեգմենտ(ներ)ի ընտրությունից և դիրքավորումից:
- 3.2. Ռազմավարություններ: Մարքեթինգային ռազմավարությունները որոշվում են յուրաքանչյուր ուղղության համար՝ ապրանքային, գնային, տեղաբաշխման և մարքեթինգային ռազմավարություններ:
- Ապրանքային ռազմավարությունը կոորդինացված որոշումներ են ապրանքի, ապրանքի տեսականու, ապրանքանիշերի փաթեթավորման և ապրանքանիշի երաշխիքների վերաբերյալ:
- Գնային ռազմավարությունը ընդգրկում է առաջնային գների որոշման և շուկայական հնարավորություններին ու մրցակցային վտանգներին ի պատասխան՝ դրանց փոփոխման քաղաքականությունը, նպատակները և ծրագրերը:
- Տեղաբաշխման ռազմավարությունը պետք է ներառի տեղաբաշխման ուղիների ընտրությունը և դրանց կառավարումը՝ սպառողներին ցանկալի արժեք ներկայացնելու նպատակով:
- Մարքեթինգային հաղորդակցությունների ռազմավարությունը ընդգրկում է հաճախորդներին ապրանքների/ծառայությունների ներկայացման, տեղեկատվության լիարժեք ապահովման հաղորդակցության ուղիների ռազմավարությունը:
3.3. Մարքեթինգային հետազոտություններ: Ընդգրկում է շուկայի ընդհանուր վերլուծությունը, կազմակերպության շուկայում դիրքավորումը, մրցակցային ուսումնասիրությունը և մարքեթինգային/գովազդային արշավների արդյունքների կանխատեսումը և հետվերլուծությունը:
4. Ֆինանսական վերլուծություն: Ֆինանսական կանխատեսումները ներառում են վաճառքի ծավալների (իրացումից ստացված հասույթ), ծախսերի կանխատեսումները և անվնասաբերության վերլուծությունը: Ֆինանսական վերլուծությունը բաղկացած է մարքեթինգային բյուջեներից և վաճառքի կանխատեսումներից: Անվնասաբերության վերլուծությունը պահանջում է գնահատել իրացումից ստացված հասույթը, հաստատուն ծախսերը և փոփոխական ծախսերը միավոր արտադրանքի հաշվով:
5. Վերահսկողություն: Վերահսկողությունը արդյունքների գնահատումն է, պրոբլեմների կամ գրաֆիկից շեղումների բացահայտումն է:
6. Պրոդուկտի գովազդում: Պետք է ընտրել այն ուղին, որով պատրաստվում եք գովազդել ապրանքը կամ ծառայությունը, այնուհետև որոշել, թե ում է ուղղված գովազդը և ինչպիսի գործողություններ է հարկավոր: Այս բաժնում պետք է սահմանել ակնկալվող արդյունքները և ենթադրվող ծախսերը: Եվ ի վերջո, պետք է սահմանել վերջնաժամկետներ, որոշել, թե որ աշխատակիցներն են զբաղվելու գործողությունների կատարմամբ:
7. Բյուջե: Բյուջետավորումը ամենակարևոր հատվածներից մեկն է: Այս բաժնում պետք է սահմանվեն կանխատեսվող տարեկան հասույթը, հասույթի այն տոկոսը, որը նախատեսվում է հատկացնել վաճառքի և մարքեթինգի գործունեության համար, գործառնական ծախսերը, գովազդային ծախսերը և այլն:
Դասընթացի գրանցման տեղերը սպառվել են։ Կսպասենք Ձեզ մեր հաջորդ դասընթացներին։
Հաշվիչներից օգտվել կարող են միայն կայքում գրանցված իրավաբանական անձինք։
Միջոցառմանը գրանցվել կարող են միայն կայքում գրանցված իրավաբանական անձինք։
Դասընթացին գրանցվել կարող են միայն կայքում գրանցված իրավաբանական անձինք։
Ձեր հայտը դիտարկում է բանկի կողմից
Ձեր հաշիվը ջնջված է:
Դուք հաջողությամբ խմբագրեցիք Ձեր տվյալները։
Միջոցառմանը գրանցվել կարող են միայն բիզնես ակումբի անդամները։
«Գտնել գործընկեր» Էջ մուտք գործելու համար լրացրեք բաժնի համար անհրաժեշտ տվյալները։